Optimisten


Foto & Redigering: Ida Nilsson

Idag har det varit en sådan där dag då man helt enkelt aldrig skulle ha stigit upp ur sängens varma lakan. Man borde ha fortsatt att gömma sig där tills dagen var över och sedan vakna till en mycket bättre dag. För sådana här dagar går allting bara fel hur man än försöker att göra rätt. Man kanske gråter en smula, men det hjälper ju sällan föga. Man kan inte göra så mycket annat än att försöka göra det bästa man kan av situationen, trots att man bara vill bli arg, och försöka tänka på att morgondagen förmodligen blir en mycket bättre dag, helt enkelt.

Kvällen kom i alla fall med en skön överraskning, trodde jag hade gjort bort mig totalt, men det var en liten detalj som jag hade glömt att räkna med i beräkningen. Och tur var väl det, annars hade jag skämts öronen av mig, så med en suck av lättnad hade jag nu tänkt gå och göra mig lite middag (jepp, jobbar man, har lunch 2 och slutar sedan 8 så blir det middagen vid den här tiden) och sedan lägga mig under mitt varma täcke, ta fram min bok en stund och somna sött för att sedan vakna till en härlig dag!

Och helt plötsligt kom det ännu en till överraskning. Allt känns mycket bättre nu, det kanske inte har varit en så dålig dag trots allt :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Efter regn kommer solsken :)

2010-11-30 @ 15:52:12
Postat av: Anonym

Asfet bild btw! :)

2010-11-30 @ 15:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0