Ibland är det svårt


Foto: Ida Nilsson

Ibland verkar man ha all tid i världen medan man andra gånger knappt har tid att andas, även fast man egentligen inte riktigt vet varför. Just nu har jag egentligen all tid i världen men ändå så känns det som att den inte räcker till. Det är så mycket som ska ordnas inför Umeå, söker lägenhet som en sårad, funderar på för och nackdelar för de som jag har fått erbjudande om, hur mycket är det värt att lägga ut osv? Det är inte helt enkelt det här.. Sedan är det så många tankar som far igenom huvudet "Tänk om jag inte trivs" "Tänk om jag inte klarar av allt pluggande" "Tänk om jag..... osvosv. Jag tänker på de jag kommer att sakna och känner den där lilla stenen i hjärtat som tynger mig. Det är jobbigt att vara glad, nyfiken och exalterad men på samma gång vara orolig och rädd för att vara ensam. Det kanske låter löjligt, men jag tycker inte om att vara själv, jag vill ha människor omkring mig och då känns det inte lika roligt att bo ensam, men samtidigt skulle jag inte vilja fortsätta bo hemma och jobba. Så det blir nog till det bästa tillslut.

Näe, nu ska jag sluta svammla och gå och lägga mig istället. Det är ju en ny dag imorgon också!


Kommentarer
Postat av: Mike

Tänk om du trivs. Tänk om du lär känna människor som kommer vara dig nära vänner för resten av livet.

Jag tänkte bara påminna om att tänka på det positiva som kan komma ur situationen också :)



Hmm, jag åker tillbaka till Åsa på söndag. Jag har inte allt för mycket för mig här hemma i Skellefteå, där det känns som att tiden står stilla. Om du har lust att göra något någon dag är det bara att höra av sig :) Typ en fika eller nåt sånt :) Bara slänga iväg ett mail :)

2011-01-05 @ 13:17:07
URL: http://mikeright1punkt0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0