16,10,08

Emma, Stina, jag och Kurtis


Sitter på engelska lektionen nu, borde egentligen skriva klart mitt cv, lr ska jag säga börja på det? Jag känner som vanligt att jag verkligen inte orkar lr har lust. Så nu ska jag istället berätta om gårdagens äventyr !

Jag satt vid tv:n och gjorde absolut ingenting när jag fick ett oväntat sms av emma där hon frågade om jag ville följa henne och stina och bada på edda senare på kvällen. Såklart jag ville :) Så kl kvart i 7 var alla på plats och ombytta, redo för att blöta ner oss.



Så vart ska jag börja? Vi simmade runt lite i den stora poolen först men bytte snabbt ut den mot den lite mindre som det brukar vara vattengympa i. Det var vi och 3 (inte så stora) pojkar där.
Men helt plötsligt kommer en ung badvakt in och säger åt oss att vi måste gå upp, så vi börjar lugnt gå åt det håll dörren är. Men badvakten (som vi senare döpte till kurtis? tror jag iaf) tyckte tydligen att vi inte gick nog snabbt och sa irriterat och med en väldigt hög röst: "Nu får ni faktiskt komma upp tjejer!" .... Vi var ju påväg?! vi kunde ju liksom inte flyga därifrån, men de tyckte nog han att vi skulle gjort. Vi gick upp och lämnade kurtis bakom oss, men de va inte sista gången vi skulle ha att göra med honom den kvällen.

Det var nämligen rätt kallt i den stora basängen, tyckte vi iaf, så vi bestämde oss för att hoppa i bubbelpoolen (som självklart skulle vara avstängd). Vad hade för val? Frysa eller barnbassängen, så sagt och gjort "hoppade" vi i den lilla grunda och väldigt varma (undrar just varför) bassängen och hade det behagligt. Vem tror ni går förbi om inte kurtis.. Och ska jag vara helt ärlig, om blickar kunnat döda, hade vi alla varit döda nu. Men han höll faktiskt munnen stängd. Vi däremot skrattade nog lite väl högt. Vi begav oss ist till den djupa poolen, och alla 3 lyckades hoppa från högsta ;) haha med lite övertalning från stinas håll. Sen för att avsluta det hela kan jag ju säga att vi lånade såna där västar man flyter av, som vi tydligen inte fick låna, men hur skulle vi kunna veta det? Stod det någon åldersgräns kanske? nej. Men iaf så kom en tjej (badvakt) och sa snällt: "visst är dom där lite för stora för er?" skrattar snällt* Vi svarar alla: "jo" och börjar sen ta av oss dom. Sen kmr kurtis och är argare än någonsin, skriker åt oss att komma upp ur vattnen och ta av oss västarna fort som fan. Och bara för att bli ännu drygare säger han: dom här västarna kostar mer än erat studiebidrag! .... eh ursäkta? haha de va så fult att  det bara blev roligt. Han hade nog ingen bra dag tror jag. Eller så har han nånting emot oss ungdomar (fast han var ju en själv?). Aja men vi hade trevligt ändå och jag måste säga att det var väldigt trevligt att dom frågade om jag ville följa med. Måste göras om nån gång :)

Kommentarer
Postat av: emma

Ja trevligt vare :) måste vi göra nån mer gång och då får vi hoppas att inte kurtan jobbar ;)

2008-10-17 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0