29,01,09

Finn kampen





Okej andra försöket (hade skrivit klart ett helt inlägg men då ska självklart blogg.se dampa som vanligt så att allt försvinner.. funderar på att byta sida).

Jag vet att jag egentligen hade lovat att jag skulle lägga ut bilderna från kyrkan och klocktornet idag men jag hann inte föra över dom från skolans datorer så ni får se dom imorgon helt enkelt :)

Idag har vi på anderstorpsskolan haft besök från Finland. Dom kom självklart hit för Finnkampen som är varje år för alla 2:a års elever. Det tävlades i olika grener så som, fotboll, innebandy, volleyboll, badminton, simning osv, var riktigt roligt att titta på faktiskt. Vi ES2d:are hade ju självklart våran Niklas Åström på badminton planen, han vann mot alla tre finnar som han mötte! Finn kampen avgjordes av en väldigt spännande fotbolls match då killarna och tjejerna bytte av varandra. När speltiden var över stod det 1 - 1 och matchen avgordes därför i straffar, Sverige (haha låter så fult att säga så men så vare ;)) satte alla 5 straffar medans Finland bara satte 1 enda. Sverige vann alltså hela turnen ! Vi är bäst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0