Jakten på Lycka


Samuel och jag på min student

Tänk så bra jag har det, vilken tur jag har haft. Gick ut gymnasiet med bra betyg, fick ett jobb direkt efter studenten, där jag har fortsatt att vara anställd i ett halvår nu. Jag har en underbar pojkvänn sedan snart 11 månader tillbaka som älskar och bryr sig om mig. Jag har en familj som ställer upp och hjälper till, och vänner som får mig att skratta och må bra. Jag har allt man kan önska sig, och jag skulle inte kunna bli lyckligare än jag är nu :) Efter 19 år av tvivel och dålig själv insikt så har jag äntligen förstått att jag är så nöjd över att jag är jag.

Ibland måste man bara få säga att man mår så sjukt bra, även fast det egentligen strider mot lagarna i "Landet Lagom".


Kommentarer
Postat av: sofia

<3

2010-12-04 @ 12:25:26
URL: http://duodeo.blogg.se/
Postat av: Trogenläsare

Med positiv attityd och förmågan att ta till sig det som faktiskt har betydelse tar man sig långt på. Att kunna hitta åt och uppskatta de få stunder i en tråkig vardag är en god egenskap som du helt klart besitter.

Underbart att bara luta sig tillbaka och känna att livet rullar i rätt riktning. Landet Lagom kan få säga sitt, så säger du ditt.



Det finns mycket man skulle vilja hinna med i sitt liv, men själv är jag faktiskt så nöjd med mitt liv hittills att om jag av någon anledning skulle dö idag så skulle jag göra det med ett leende på läpparna. Det är en skön insikt att ha.

2010-12-04 @ 21:22:56
Postat av: Ida

Jag är glad för att du är du :) <3

2010-12-05 @ 00:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0